Synningen

Gegga. Äckliga växter. Sjö. Gegga. Övergödd. Gegga. Lera. Flera meter. Kallt.

Det hade varit molnigt hela dagen. Men så såg jag att solen lyste in. Så jag gick ut på trappen. Där kände jag att det blåste en del, och att solen bara tagit sig en liten titt fram mellan molnen. Men jag log ändå.

Sen fick jag sådan lust att gå och hoppa i sjön. Alldeles bredvid internatet. Visst är det kallt och sjön här är äcklig, men det har inte hunnit växa så mycket i den än.

Så jag knäppte upp byxorna, drog av mig tröjan, sprang ner och hoppade i vattnet. Jag tog några simtag, vände om och hoppade upp.

Det var så uppfriskande, och höjdpunkten på hela dagen! Fastän detta också var ganska spännande. Efteråt kände jag mig som en ny människa, att ta ett spontandopp i sjön är verkligen härligt! Speciellt när det är kallt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0