Puss Puss

Vilken märklig dag. Det började med ett märkligt humör.

Jag jobbade i serveringsrummet på lunchen i skolan. Där hände det, något som man aldrig skulle kunna tro. Jag blev chockad, trodde inte det hade hänt på riktigt, visste inte, för jag var där, men jag hade ryggen till, några meter ifrån, jag såg det inte.

David pussade rektorn på munnen. Sedan sprang han och hans kompisar iväg, det hade varit någon slags vadslagning. Sedan kom hon inrusandes och satte sig vid sin man och berättade vad som hänt.
-"Det är andra tider nu!"

Jag var rädd att han skulle bli avstängd eller något, för sånt kan ju få grova konsekvenser! Ibland måste man väl ändå tänka sig för lite?

Vid kvällsmat kom husfar, klappade i händer när David kom in och till slut klappade alla. Husfar tyckte det var riktigt bra gjort. Vilken gubbe alltså, som också tyckte det var kul, då insåg jag att de inte hade tagit det så allvarligt. Det var ju bra för Davids skull.

Sedan sa Gunnar att Bernita fick 200 kr om hon pussade Mattias på munnen. Efter att vi peppat henne en stund så sprang hon och gjorde det. Lika fort sprang hon bort och gömde sig igen.

Vilken dag! Inte som något man skulle kunnat föreställa sig vid dagens början. Oj, oj, oj säger jag bara!!




Kommentarer
Postat av: Densomharförvillatsigpåfelsidaavgränsen

Värsta pusskalaset ju! :P

2010-05-06 @ 16:23:08
Postat av: kristalina

JAAA. vem är på andra sidan gränsen?

2010-05-06 @ 23:17:26
URL: http://kristalina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0