Vegan - Dag 1

Innan jag fick äta frukost så insåg jag att flingorna jag hade hemma innehåller spår av mjölk. Vegansmör hade jag inte hunnit göra och det tar lite tid för att man måste låta det stelna först, så det kunde det inte bli till frukost. Istället gjorde jag ett par röror. På macka 1 är det honung. Macka 2 hummus, som jag gjorde på morgonen innan frukost. Macka 3 är det nuttolene och gurka. Macka 4 en röra som jag hittade på alldeles själv, gjord på kidneybönor, lök och honung blev den lite lätt söt och jag tyckte faktiskt det var riktigt gott. Till sist blev det en apelsin.
.
.
Till lunch gjorde jag tomatsoppa och hade då också hunnit göra vegansmör som jag hade på macka till. Till kvällsmat blev det knäckemackor och en bifido-äppeljuice från God Morgon som faktiskt var riktigt god! Mums! Jag har också inhandlat lite fler konserver, och nyttiga snacks som man kan ha när man blir sugen. Selleri och jordnötssmör till exempel. Mums mums!
.
Första dagen avklarad, det blev en del stå i köket eftersom jag var tvungen att göra flera röror för att kunna börja någonstans. Men de räcker ju också ett tag, så man måste inte göra mer på en gång. Ser att det blev lite mycket mackor eftersom jag hade soppa till lunch också, men med mycket olika pålägg så blir man ändå inte trött på det. Jag är faktiskt riktigt nöjd med första dagen som vegan, allting har gått bra än så länge. Jag har också hunnit gå upp på ett berg i Huskvarna med bror och vänner. Det var riktigt trevligt, kul att gå uppför och springa nerför. Skoj skoj skoj!! :) :)

Kommentarer
Postat av: Stefhan

Hej!



Kul utmaning. Om du vill ha lite inspiration och motivation kan jag tipsa om att se några filmer/dokumentärer.



"Forks over knives" och "Food matters" är dokumentär om varför man bör bli vegan. (finns på piratebay)



En föreläsning om varför animaliskt protein är farligt.

http://video.google.com/videoplay?docid=-1308977765978236346&ei=F2dOS5KaL5T8qAO82encAw&q=t+colin+campbell#



Om du vill läsa kan jag rekommendera boken "The China Study"



Har själv varit vegan i snart 4 år och mår hur bra som helst. Lycka till med fortsätningen.



2012-03-05 @ 19:32:55
URL: http://stefhanandersen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0