en dröm

Jag har en liten dröm, som egentligen inte är så alldeles stor. Det är egentligen en väldigt liten sak, men en större sak för mig själv. Det enda som sätter stopp är jag själv, och när jag känner mig redo så ska jag göra det. Men det är inte helt lätt för mig, det är därför det fortfarande bara är en dröm.
.
Låtar har kommit och gått, drömmen har jag haft lite mer konkret sen i somras. Det var också då som jag tog det största steget, för att liksom känna mig lite säkrare.
.
Nu har jag hittat en ny låt som det skulle kunna bli. Igår.
.
Så det gäller nu att öva, att ta ut ackorden, texten har jag lyssnat av och skrivit ner.
.
Vi får väl se om det blir denna låten som jag vågar sjunga i kyrkan som solo, eller om det blir någon annan. För någon gång tror jag att det ska bli, om jag vågar.
.
Jag är inget musikgeni, det vet jag, men jag tycker väldigt mycket om att sjunga och spela, speciellt ibland, men jag är liksom väldigt generad för att göra det. På vissa punkter kan jag vara väldigt rakt framåt, och inte skämmas, men just för att sjunga och spela, det gör jag inte för vem som helst. Det är så mycket mer personligt på något sätt.
.
Så, min dröm fortsätter att finnas, så får vi se när och om den blir verklighet.
.
Tills dess övar jag i mitt rum där ingen hör eller ser. Det känns tryggare.
.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0