Dagen innan de 50

Jag har inte varit orolig. Men såhär kvällen innan så inser jag allvaret. Det kommer inte att bli helt lätt. Femtio dagar är lång tid. Om man blir bortbjuden, om någon vill vara snäll, så kommer man ibland behöva tacka nej. Hemma i min egen lägenhet så är väl problemen desto mindre, men ändå, om inte det faktiska så finns det pulver, mycket lite eller spår av.
.
Men jag är inte helt oförberedd, jag har skrivit ner några förslag, förberett med recept och handlat lite. Imorgon börjar allvaret.
.
Sedan tänkte jag att jag kunde göra det som en liten grej, att jag ska berätta för er här på bloggen, varje dag ska jag försöka säga något om hur det har gått, vad jag har haft för mig och vad som har hamnat på tallriken. Att vara vegan i femtio dagar är väl inte alltid särskilt glamoröst, men något fint kanske jag kan försöka få ner. Om maten, träningen eller bara hur jag mår som vegan.
.
Vem vet vad som händer, kanske mår jag dåligt över att det blir så krångligt, eller så mår jag bra för att det är nyttig mat. Vem vet, vi får se. Femtio dagar kommer det alltså att vara. Inga dipper på gräddfil, inga vanliga bullar, ingen kladdkaka, inga av mammas goda efterrätter. Nej, visst är det en del som jag väljer bort nu, men det är också en upptäcktsfärd där man lär sig mycket nytt, nya smaker och nya ingredienser.
.
Vegan, 50 dagar. Äsch, det kan jag nog klara av! :)
.
Vad har ni för tankar? Är det en bra utmaning?eller har jag blivit tokig?

Kommentarer
Postat av: Ellen

Det låter jättebra och det klarar du nog! :) Jag provade en gång, dock bara i två veckor men jag blev av med alla mina frukt och grönsaks allergier för ett tag, vilket var helt underbart! Min plan är typ att bli vegan en dag men jag har lite problem med att komma igång heh :P

2012-03-03 @ 22:41:11
URL: http://yubaba.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0