Alldeles underbar dag

Det verkar nu som en evighet sen. Men imorse steg jag upp kl 6, (dvs kl 5 vintertid!), för att en tenta började kl 8. På vägen ner till skolan såg jag knappt en levande själv förns jag var 200m från skolan. Där samlades vi som skulle skriva tenta. De alldeles gulliga 'civilekonomerna' var där och vi fick gratis goodie-bags med banan, godis, plopp m.m. i en påse. Inget fel på det en tidig söndags-tentamorgon.
.
Tentan avverkade jag på 2,5h. Sedan var jag inte supertagg på att simma, men jag drog i alla fall till Rosenlundsbadet för att bubbla lite bubbelpool och simma några längder. Avslappning efter tenta liksom.
.
Jag var inte totalt suger på att åka hem utan planer och bara dryga, så jag hade inte bråttom och funderade lite på vad jag skulle ta mig till. Men det höll inte i sig länge. Nerför backen och vips så var jag vid de INTE LÄNGRE TOMMA beachplanerna. Oj så glad jag blev. Där på plan var det lite folk som spelade. Gissa om jag blev sugen? Jag har varit sugen på att spela beachvolleyboll i en månad.
.
Jag smsade dit ett par andra kompisar och vips så var vi ett jättestort gäng och spelade på alla fem planer. Visst var det lite annorlunda att vänja sig vid beachspel, men det var nice. T-shirtar åkte av, men eftersom jag inte planerat att åka dit och därmed inte hade passande undertöy så behöll jag linnet på. Lite tråkigt, men den smällen får man väl ta.
.
Härligt väder, härligt spel och plötsligt så var klockan mycket. Så åkte jag hem och lagade till veganvåfflor som jag bjöd hela broderslägenheten på. Värsta bästa dagen. De märkte inte ens att det var veganvåfflor, muhaha.
.
Dessutom har jag lite lätt solbrända axlar. JOY! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0