Fyndernas fynd

Jag jobbade mest hela dagen idag, ganska så ospännande. Två av fyra sjuka --> dubbelt jobb. MEN, när jag kom hem så mötte mig en överraskning. Bror och flickvän hade varit uppe och rotat på vinden. När jag tittade upp där så hittade jag något som jag inte hittat eller sett där förut.
 
 
Ja, en skrivmaskin! En alldeles gammal, riktig skrivmaskin! På vår vind! I detta huset där det inte verkar finnas några blanka papper så hittade jag snabbt något gammalt notpapper som numera var ointressant, vände på det och satte in den i skrivmaskinen. Svårare än så var det inte. Knappare knapprade, måste vara därifrån ordet knappt kommer ifrån. Åh, så härligt det är att skriva på den! Jag har nu skrivit ett halvt A4, och jag tror minsann att jag har hittat min nya kärlek. Kan nog nästan tänka mig att skriva en bok. Bara för spontanitetens skull, och för jag har en skrivmaskin. För känslan, magin, inspirationen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0