Virrig

Sådär som det kan gå ibland. Livet svänger lite oväntat. Sen svänger det igen, och så en gång till. Man kan helt enkelt inte vara beredd på var livet tar vägen, men det är väl också det som är det fina, att vi inte riktigt någonsin vet var vi hamnar. När vi lugnat ner oss lite och man börjar tycka att man har lite koll på var man är och var man ska så svänger livet helt enkelt på en oväntad plats. Det är sånt som händer.
.
Just nu är det ju lite mycket så, mycket som händer på många olika plan i livet. Jag får helt enkelt göra så att jag tar en sak i taget, det är lite svårt ibland, men det får bli så.
.
Vad jag ska fokusera på först är inte så svårt att bestämma, men desto svårare att hålla sig till. Fredag är nästa hållplats, då har jag den andra tentan. Jag borde ju inte gå runt och tro att det är jag som ställer och styr och har total kontroll, för det har jag inte. Men jag har en god vän, som liksom kan hjälpa mig på traven med det där. Gud fixar, han trixar ändå ut allting till slut så om jag nu tar tag i tentan så kommer han att fixa det andra också. Det betyder inte att allt går lätt som en plätt, kanske mer tvärtom, men jag vet att jag inte behöver gå igenom det ensam i alla fall. Han hjälper mig alltid och i slutändan så kommer allting ändå att bli bra.
.
Jag kanske säger det mer för mig än för dig, för att övertyga mig själv, för det är inte lätt när det är svårt, det har jag hört förut. Men det är ju också sant, så varje person får ta det som det passar en själv.
.
Nu står jag här, lite villrådig, lite inte-vet-jag-vad-jag-ska-göra, men det löser sig. Det löser sig snart ska du se lilla Kristalina. Sov på saken. Plugga imorn. Skriv tenta på fredag, så ska du se att allt det andra löser sig.

Kommentarer
Postat av: Linda

Känner igen mig, och någon skrev en gång att "allt blir bra till slut och blir det inte bra är det inte slut än" tror att det var du!

2012-01-16 @ 18:53:38
URL: http://burstintodust.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0