Telefonsamtal

Plugget ligger utbrett på skrivbordet. Boken i knät. Mitt i skrivande sms till en pluggkompis så börjar telefonen att ringa. Det är ett okänt mobilnummer så jag antar att det är någon från kyrkan eller så. Jag svarar med "Kristalina" och så börjar personen på andra änden rabbla upp en hel presentation om sig själv. En Simon från Telia som hälsar mig att mitt abonnemang snart går ut. Det är jag medveten om, men mitt i allt tentapluggande så har jag inte hunnit tänkt på om jag ska fortsätta och om jag ska ha ny mobil och så vidare.
.
Han ger mig ett par förslag, någon ny 3D Android.
-"Det är ju en 3D-mobil. Man måste ha 3D-glasögon på sig för att se. Sådana där blå och röda glasögon. Nej okej, det var inte riktigt sant. Det måste man inte, men det är en grymt bra mobil med två processorer så att det inte är seg och så vidare."
.
Jag blir ganska förvånad och skrattar till lite, jag hade liksom hunnit få upp bilden i mitt huvud av att man måste ha 3D-glasögon varje gång man ska kolla på mobilen, rätt jobbigt faktiskt. Men nej, det var ju inte sant. Han fortsätter och frågar om jag har Apple hemma, och det har jag ju inte. Han sa "shit, vad bra, det är ju bara skit". Så då är du ju inte heller intresserad av en iPhone. Jag skrattar till lite igen och konversationen fortsätter.
.
Jag sa att jag var mitt i tentaplugget och att jag gärna ville kolla lite själv innan jag bestämde mig för någonting så nu ska han ringa mig nästa vecka igen för att se hur det blir till slut.
.
Ibland när saker känns lite jobbiga, så har Gud de mest konstiga lösningarna för att få en på bra humör igen. En telefonförsäljare från Telia liksom. Gud har också humor. Tack för det där telefonsamtalet. Haha, sådär. Nu måste jag fortsätta plugga, ville bara dela med mig av en trevlig erfarenhet liksom.
.
.
-"Lycka till på tentan", sa han.
-"Tack detsamma, eller ja, tack i alla fall".

Kommentarer
Postat av: Linnéa

hahaha, vilken tönnnnttttttttt som inte gillar mac. han kan va skit! ;)

2012-01-12 @ 22:21:08
URL: http://linneakanske.webblogg.se/
Postat av: katja

Hahahahha XD Jaa, det var ett intressant sätt att pigga upp dig på ;P telefonförsäljare från telia är liksom inte alltid så uppiggande hehe.

Lycka till på tentan!:)

2012-01-13 @ 02:55:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0