Sammanfattning 2011

Förra året tog slut. Snart är denna månaden också slut. Jag har inte filosoferat så mycket över det. Vare sig i verkligheten, eller här. Mitt i vad det nu var så satt jag på soffan och läste en bok. Där hänvisade de till en blogg, så jag tänkte: "Men då ska jag väl se efter vad det är för en blogg."

Så datorn hamnade i knät. Efter lite läsning i både den ena och den andra kategorin så hittade jag en såndär lista med frågor som man ska svara på, sådana som man brukade få i kedjemejl för en evighet sedan. Men istället för vanliga, tråkiga frågor som de brukar innehålla, som man bara vill att de ska ta slut, så tyckte jag istället att det faktiskt var riktigt bra frågor. Eller så var helt enkelt svaren bra. Men, jag tänkte i varje fall ge det en chans. Så för att liksom filosofera lite över det gångna året så tänkte jag nu, i slutet på januari, ändå ge det en chans och berätta om hur mitt år har varit.
.

Gjorde du något 2011 som du aldrig gjort förut?

Allt. Reste till Asien, började högskolan, skaffade jobb i kyrkan, och som kökschef, flyttade till en ny stad och skaffade egen lägenhet med mina kombos.

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?

Nej, inte än. :)

Dog någon som stod dig nära?

Lyckligtvis inte.

Vilka länder besökte du?

Frankrike, Kina, Japan, Finland, Norge, USA.

Är det något du saknar år 2011 som du vill ha år 2012?

Lite lugn och ro, stabilitet, en vardag. (fast hösten ju har varit en början).

Vilket datum från år 2011 kommer du alltid att minnas?

Andra veckan i januari, då Linnéa följde med mig på en av anledningen jobbig men till slut riktigt härlig vecka i Paris. Det betyder mycket.

Vad var din största framgång 2011?

Bestämt mig vad jag ska jobba med. En liten del av vad jag ska bli.

Största misstaget?

Alla misstag är nödvändiga för att lära sig och gå framåt. Så jag har lite svårt att erkänna att jag inte skulle göra om något. Men att vara uppe sent på nyårsnatten var väl inte det bästa, eftersom jag blev så totalt virrig.

Bästa köpet?

Räknas lägenheten som vi fick tag på? :)

Vad spenderade du mest pengar på?

Resa till Japan, all included.

Gjorde någonting dig riktigt glad?

Vänner, Gud, att allting löser sig i slutändan alltid till det bästa.

Vilka låtar kommer alltid att påminna dig om 2011?

Folkmusik från Okinawa, Big in japan.

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?

Ledsnare i början, gladare i slutet. Det har gått i rätt riktning! :)

Vad önskar du att du gjort mer?

Uppskattat mina vänner.

Vad önskar du att du gjort mindre?

Velat.

Favoritprogram på TV?

Har inte tittat så mycket, men IDOL-uttagningen är ju rätt kul.

Bästa boken du läste i år?

Så mycket bra. Nu på sistone en bok av C.S Lewis; Mere Christianity

Största musikaliska upptäckten?

Att det finns så otroligt mycket bra musik. Bara man vet hur man ska hitta det.

Något du önskade dig och fick?

Ett jobb, ett härligt jobb.

Något du önskade dig och inte fick?

Jag är nöjd med det jag har. :)

Vad gjorde du på din födelsedag 2011?

Var i kyrkan, tog en promenad med mina närmaste och firade med fler på kvällen. Det var härligt.

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?

Att vänners lidande skulle försvinna, att vi alla skulle må bra.

Vad fick dig att må bra?

Gemenskap, bygga på bra relationer och prioritera rätt i livet.

Vilken kändis var du mest sugen på?

Svårt, men Jamie Cullum med Linnéa vore ju toppen.

Vem saknade du?

Mamma, vänner ifrån Frankriket, Pappa.

De bästa nya människorna du träffade?

Therése och George.

Mest stolt över?

Att det går ihop att bo hemifrån, studera och så. Att jag trivs.

Högsta önskan just nu?

Att få lära mig och andra mer, eftersom jag lärt mig så mycket detta året om livet, och av vänner.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0