Huller om buller

Nu är det denna tiden igen. Denna veckan. Dessa dagar då man inte har så mycket val av vad man ska ägna sin tid åt. Visst har man väl egentligen det, men egentligen inte. Om man vill det som man vill så måste man fylla sina timmar, skriva sitt eget schema och skriva in hur många timmar varje dag man ska ägna åt detta.
.
För mig är dagarna Onsdag och Fredag. Från klockan fjorton till klockan nitton båda dagarna. Bokstäver, siffror, ord och meningar går in i huvudet, åtminstone är det det som är meningen. För mig gäller det alla ekonomins ord, lagar, regler och formler som jag ska få in i min skalle. Dessa dagar ska jag fylla min tid och huvud, tankar, känslor och ända ut i fingertopparna ska det fyllas med ekonomi. Tills dess att man nästan sprängs, då går man till tentasalen och försöker organisera ihop bokstäverna, siffrorna, tankarna och orden till något som kan tänkas betyda något vettigt i slutändan och som läraren kan tros förstå och bli nöjd med.
.
Tänk så bra att man kan fylla sin hjärna med så mycket saker, men att det kan vara så krångligt och så svårt att försöka lära sig något. Att man ägnar så mycket tid åt att förstå dessa konstiga saker som vi har hittat på för att göra vårt samhälle enklare (svårare?).
.
Ja, denna tiden, denna veckan, dessa dagar då är det inget annat än detta som gäller. Det är bara böcker och papper och pennor och tankar kringspridda på skrivbordet, golvet, sängen och mest kringspritt är det i huvudet. Men det ska jag försöka ordna ihop till någon slags ordning. Tills på onsdag, då ska det vara ordning. Sen blir det oordning igen och ordning på fredag. Sen är det slut och man kan slappna av, tills nästa period börjar om igen.
.
Dessa tankar, ord, siffror och känslor. Snart så.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0