Tycka och tro

När det inte längre handlar om att tycka det ena eller det andra, utan när det handlar om vad man lärt sig och vad man tror är rätt, det är då det blir intressant.
.
Det mesta som du går runt och funderar på, när du talar eller diskuterar, tycker du det du säger eller tror du på det som du säger? Det är en viktig skillnad, och ibland så tycker vi bara när vi egentligen tror att vi tror. Det finns några paradoxer, och det är rätt intressant.
.
För mig är det viktigt att kunna ifrågasätta och få svar, att kunna fråga och lära mig mer om det som jag tror eller inte tror på. Jag gillar det, jag gillar att lära mig mer, jag gillar att få svar och jag gillar att ställa fler frågor.
.
Idag så kom det några tjejer från en gymnasieskola till vår kyrka för att fråga vad vi tror på, för de ska ha en redovisning om adventistkyrkan. Jag och två till fanns där för att förklara vår tro och svara på frågor. Det var riktigt intressant och lärorikt också för mig att sammanfatta hela min tro på två timmar. Riktigt lärorikt och intressant, få fler svar på frågor som man kanske tänkte att man redan hade svar på, och att bara liksom sammanfatta det hela också för sig själv, bli ifrågasatt och svara. Sånt gillar jag.
.
Det var ju också kul att de också var intresserade av det de frågade om, de ville veta vad vi trodde på och hur vi hade det. Ja, ett uppmuntrande möte för min del också. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0