Modevisningen - the story

Redaktören för tidningen "Missionären" skrev och frågade mig lite frågor om modevisningen som jag ska ha, jag började svara och det råkade visst bli en lång berättelse. Så jag tänkte att jag kunde dela med mig utan den här också, berättelsen om hur jag fick idén och hur det har gått än så länge.
.
Det är jag personligen som står bakom det. Idén fick jag för lite drygt två år sedan. Det var en dag, då jag nyligen börjat följa Gud igen som jag vaknade en morgon med idén i huvudet. Så tänkte jag lite mer de kommande dagarna och satte mig sedan ner och skrev ner och gjorde en liten skiss av hur jag skulle kunna gå tillväga. Sedan pratade jag med några vänner och försökte först få det gjort i Stockholm, när jag gick på ekebyholm. Men tiden räckte inte till och det var ganska omständigt. Jag visste också att jag ville ha det på våren. Så våren 2010 gick och så tänkte jag att jag försöker igen nästa år. Våren 2011 bodde jag på Nyhyttan och tänkte då att jag skulle kunna ha det i Örebro. Jag träffade och pratade med några som hjälper unga arrangörer och de tyckte om idén. Men än en gång blev det problem för mig att ta mig mellan Nyhyttan och Örebro och jag fick lägga ner idén.
.
Så när vintern höll på att ta slut 2012 så tänkte jag att jag ville försöka igen. Eftersom jag nu bor i Jönköping så tänkte jag att jag ville ha det här. Men eftersom jag var ensam med idén så var det lite svårt att veta var jag skulle börja. Så jag bad om det, och sedan gick tiden. Jag började känna att det kanske inte blir av detta året heller. Jag letade lite på internet efter möjliga lokaler, hittade kulturhuset i Jönköping, men det gick någon vecka och jag fick inget svar. Men så en dag efter en volleybollträning så var det en tjej som berättade för mig om att man kan göra krukmakeri på kulturhuset i Jönköping. Så jag följde med henne dit och såg vad det var för ställe. Väl framme så tänkte jag att jag kan ju fråga om det är någon som vet om det skulle gå att arrangera en modevisning där. Så började min kontakt med de på kulturhuset, de var jättepositiva till idén och kunde till och med låna ut lokalen till mig utan att jag behövde betala något.
.
Vidare så pratade jag med Jönköpings Studentkår om att få samla in kläder på skolan, så de hjälpte mig med det och de hjälpte mig också att skriva ut affischer, också detta utan kostnad.
.
Sedan gick jag också till Jönköpingsposten, för jag tänkte att det skulle vara bra att få ut information i tidningen. Men jag ringde ett par gånger och de svarade inte, så gick jag dit, men tjejen som skulle ta hand om sådana ärenden var inte där. Tiden gick och jag trodde inte det skulle gå. Men så gick jag dit en gång till och då var tjejen där. Hon var också superpositiv och villig att sätta in en annons i tidningen, också denna gången utan kostnad! Så än så länge så har jag inte haft några utgifter! Gud är god och leder mig framåt med detta, det är inte alltid lätt och det har varit ganska svårt att jobba med det själv och inte veta om man har tillräckligt många som hjälper till när det väl kommer till kritan. Men just nu ser det ut att Gud leder och det kommer gå bra.
.
Än så länge så har det gått ganska trögt, det var svårare att samla in kläder än vad jag trott, men just nu så kör jag på att fråga nära och kära och folk i församlingen, för det är många som har kläder de inte använder och vill bli av med. Men man behöver personlig kontakt för att det faktiskt ska bli av att de "rensar garderoben". Jag har fått in en del, men tar gärna emot mer.
.
Han ville egentligen bara skriva en liten notis till www.adventist.se så jag låter honom sammanfatta det hela och ta ut det som han vill ha. Men så ligger det i alla fall till nu, och om ni känner att ni vill skänka kläder eller komma och hjälpa till på modevisningen den 20:e maj så får ni otroligt gärna! Det finns jobb så det räcker till alla och det är alltid bra med lite till kläder.
Kontakt mobil: 0705860593

Kommentarer
Postat av: Ellen

Wow, vilket vittnesbörd! Det kommer nog bli jättebra! :D Jag önskar verkligen verkligen att jag kunde komma men jag kan inte :(

Jag såg att du kommer till RTB, jag ska också dit, jag kanske kan ta med lite kläder?

2012-04-24 @ 14:24:43
URL: http://yubaba.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0