Jag vill läsa något bättre

Jag vill läsa något mer intressant. Något med mening.
.
När man söker en text som beskriver verkligheten. När man vill läsa något riktigt, låta det passera in genom ögonen och tolkas av hjärnans elsignaler. Om man vill läsa, inte plugga. Om man vill läsa, inte jobba. Om man vill ta det lugnt, läsa något trevligt, inte bara se på film, inte bara läsa det som hänt på någon viss social sajt. Var tar man då vägen?
.
Dagens Nyheter fyller inte mina behov. Modebloggarna är rätt upp och ner tråkiga tycker jag. På facebook kan jag kontakta mina vänner, men det är inte vettigt eller egentligen alls intressant för min egen del det som står där. Vad vill jag egentligen läsa? Någonting som berättar om kultur, tro, djupa saker. Skrivet av någon som vet vad den pratar om, inte bara propaganda. Jag vill inte bara läsa marknadsföring och om hur bra en viss produkt är.
.
Jag vill läsa om livet, din livsberättelse, dina erfarenheter, det som du har lärt dig.
.
Om jag nu skulle skriva min drömtext, skriva min erfarenhet och vad jag har lärt mig så skulle jag skriva det för det är något sådant som jag skulle vilja läsa.
.
Men var är din berättelse?

Kommentarer
Postat av: Ellen

Tack Kristalina! :) Jag tror också att det blir bra. Jag kommer till Jönköping nästa vecka så vi ses snart! ^^

2011-10-04 @ 09:19:10
URL: http://yubaba.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0