Godnattglädjen

En kylig dag full av plugg, städ och plugg. Och glädje. Solen sken idag, det var liksom inte möjligt att vara något annat än glad. Genom kylan sken solen ner på höstjackor och blossande kinder.
.
Nu är det kväller. Sängen väntar och mörkret ligger över staden. Imorn hoppas jag på mer sol. Jag hoppas på en bra lektion, ännu mer tentaplugg, en promenad, mera plugg och till sist fredagsmys med vännerna.
.
Det må vara en späckad vecka, men den här dagen var bra. Det ska jag minnas. Om plugget blir tungt imorn så ska jag komma ihåg att det finns mer sol på andra sidan, mer glädje att hämta ut i automaten.
.
God natt världen, god natt vänner, god natt bara för att.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0