20 ÅR

Skall läsas i snabb takt, eftersom den är skriven i snabb takt och är ganska oigenomtänkt. Fast presenten är genomtänkt.
Lova mig en sak. Lova mig att du inte ger ett kort eller en present den kommande veckan.
.
Okej så här ligger det till. Kompis Linda med stort Ö övertalade mig att jag faktiskt vill ha en kamera i födelsedagspresent trots allt.
.
Det är ju så att jag tycker om att fota, kanske inte lika mycket som mina fotogalna vänner L, L och L, men jag tycker ändå om att fota. Speciellt nu detta året till mitt jobb och till min blogg så kan det ju vara bra att ha en kamera. Speciellt eftersom jag sitter och planerar Impact och andra spännande grejer så kan det vara kul att dokumentera sådant som man vill minnas.
.
För att slippa låna en kamera av någon av mina L-kompisar och för att helt enkelt alltid kunna ta med mig en kamera när jag reser från plats till plats (även om jag just nu oftast håller till i Jönköping). Det skulle liksom helt enkelt underlätta.
.
Så, eftersom att jag inte tycker om att be folk om pengar eller presenter så ska jag bara bjuda in alla till en födelsedagsfest (ja jag fyller nästa vecka på lördag den 5:e november men jag ska säga hej hej jag fyller år, förutom på facebook där det redan är ganska uppenbart) så ska jag bara säga att jag behöver den här kameran. Att den underlättar för mig och att jag hemskt gärna vill ha den men inte hemskt gärna lägger ner massa pengar på den själv eftersom jag nu själv lever på studentekonomi.
.
Ja, så om ni vill så får ni gärna skänka en slant till min kamera. Köp mig ingen present, inget godis, du behöver inte ens köpa ett kort till mig. Samla ihop de där pengarna och skänk det till Kristalinas kamera-fonden. Ja, typ så.
.
JAG FYLLER FAKTISKT 20 ÅR. Så lite generös får du gärna vara, en kamera är ju en grej som jag länge velat ha men aldrig riktigt tagit mod till mig att köpa. Så nu satsar jag, och jag hoppas att du satsar. För jag fyller 20 år och det gör man bara en gång i livet.
.
Frågor hänvisas till: [email protected]

PS: Kameran som jag vill ha kostar ca 5500 kr. Jag har inte 5500 vänner och mina vänner är inte rika. Men jag hoppas kunna få ihop pengarna. :)

PS2: Det känns lite halvkonstigt och man känner sig som en liten unge som önskar sig värsta megapresenten, men såhär ligger det till, jag passar på att vara liten och kunna fråga om vad jag vill ha nu när jag fortfarande är tonåring.

Kommentarer
Postat av: Linda

Yeah!!! That's what I'm talking about :D Jag vill vara med i den coola "Kristalinas kamera-fonden" har du ett kontonummer du kan maila till mig? för jag har tyvärr ingen möjlighet att komma på din helt enormt bra fest.. :) Tidig födelsedagskram <3

2011-10-28 @ 08:45:22
URL: http://burstintodust.blogg.com
Postat av: Linda

sen måste du döpas om till Listalina för alla med kamera har namn som börjar på L! Det är liksom dealen för att va med i klubben ;)

2011-10-28 @ 08:46:56
URL: http://burstintodust.blogg.com
Postat av: Anonym

godmorgoN:D

2011-10-28 @ 09:00:13
URL: http://lavitadilovisa.blogg.se/
Postat av: Ellen

Tack, vad glad jag blir! :D



Du, jag tycker att du ska ha en kamera! Hoppas du får ihop pengarna :D

2011-10-30 @ 15:56:55
URL: http://yubaba.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0