Nästa morgon

Det som är bra med livets svåra stunder, det är att allt blir så mycket bättre när det väl blir bättre. Som när en dag varit riktigt jobbig och känslan bara hänger över en när man lägger sig, men så när man vaknar nästa morgon, då är den bortblåst och man känner energin och glädjen som den här dagen kommer att bjuda på. Man kan känna hur den sprider sig ända ut i fingertopparna och kroppen vill inte ligga kvar i sängen, man vill upp och njuta av dagen.
.
De där dagarna kommer kanske inte så ofta. Oftast är allting lugnt och allting bara flyter på. Men idag så hade jag en sån där bra dag med en bra start. Då jag vaknade på morgonen och allting bara fanns. Jag nästan hoppade upp ur sängen och började med att städa lägenheten. Diska, torka, dammsuga. Sen kom jag på efter en timme att frukost nog skulle vara en bra idé. Så då åt jag.
.
Nä, de här dagarna är få, men det gör ju att man kan uppskatta dem så mycket mer. Jag uppskattar den här dagen. Även om vårt kylskåp är tomt. Även om tvättmaskinen krånglar. Bra dagar är liksom lite bättre och vinner över den där jobbiga känslan. Bra dagar är som en riktigt härlig person, ibland träffar man hen varje dag, ibland känns det längesen. Men det är alltid härligt. Härligt, härligt härligt. Jag gillar härliga dagar. De är så bra.

Kommentarer
Postat av: Linnéa

och pizza är gott:)

2011-11-19 @ 03:06:51
URL: http://linneakanske.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0