Oturens dag

LE analyserad min dag och sa att det var min otursdag idag. Inte för att jag egentligen tror alls på sånt, men visst kan jag hålla med henne om att det hände lite småsaker som var lite extra speciella idag.
.
Vi höll på att förbereda maten till Pasta-kvällen i kyrkan på söndag. Jag skar lök när så plötsligt jag istället skar mig i fingret. Lök + sår = Inte så kul.
.
Efter ett par timmar så kände jag mig ganska klar med matlagningen. Därför gick jag upp i kyrksalen för att spela lite piano och sjunga. Jag har viljat prova sjunga solo i mikrofonerna lite, vänja sig själv lite liksom, så jag slog på tekniken och sjöng lite till pianospelet.
.
Senare kom Lotta upp. Jag pratade lite till henne genom mikrofonen. Bland annat höll händerna nära och viskade GRATTIS LOTTA, så det hördes högt i högtalarna.
.
Precis då kom LE uppspringandes. Hon sa att ju ljudet gick ut i alla högtalare i hela kyrkan. Inklusive den där därnere där massa gamla människor sitter och har möte. Samt att det hördes högt i korridoren.
.
Sällan skäms jag. Men uj vad jag skämdes då. De hade säkert hört mig sjunga, där jag satt för mig själv (trodde jag). Så hade de alla hört det och sen till på köpet när jag viskade högt till Lotta och sa konstiga saker. Sällan skäms jag. Men då skämdes jag så väldigt.
.
Det hände lite andra småsaker också, inget märkvärdigt i och för sig. Men ändå. En spännande dag.
.
Å andra sidan har det varit spöregn. Spöregn är underbart. Det kan inte ha varit min otursdag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0