Dagens hemlighet

Jag mår alltid bättre när jag har lagat lite mat. Rör ihop några ingredienser, lite salt, lite peppar, så får jag ett bättre humör.
Min egen utmaning till mig själv är att göra allting från grunden. Inte att man ska göra allting som man någonsin äter ifrån grunden, men att man ska veta hur man gör det. Hur man gör vår mat som vi äter idag.
Jag berättade idag för LE att jag hade en hemlighet. Anledningen till att jag träffade henne halv tre istället för två.
Hon fick dock inte veta vad hemligheten var. Bara att det fanns en. Men nu ska ni få veta vad det är.
Vi äter väldigt mycket av detta i Sverige, men det låter och verkar så oerhört svårt att göra. Det är sällan någon som gör det, åtminstone så har jag så gott som aldrig hört talas om någon som försökt sig på det.
Vi har den i många former, för den snåla studenten eller på den finaste restaurangen. Du hittar den så gott som överallt.
Ja, jag tänker på Pasta. Jag har provat att göra egen pasta. Det var inte alls så krångligt som jag tänkt mig.
Jag mår alltid bättre efter att ha lagat lite mat. Att röra ihop några ingredienser, ta lite salt, lite peppar, så får jag ett bättre humör.
.
Min egen utmaning till mig själv är att göra allting från grunden. Inte att man ska göra allting som man någonsin äter ifrån grunden, men att man ska veta hur man gör det. Hur man gör vår mat som vi äter idag.
.
Jag berättade idag för LE att jag hade en hemlighet. Anledningen till att jag träffade henne halv tre istället för två.
.
Hon fick dock inte veta vad hemligheten var. Bara att det fanns en. Men nu ska ni få veta vad det är.
.
Vi äter väldigt mycket av detta i Sverige, men det låter och verkar så oerhört svårt att göra. Det är sällan någon som gör det, åtminstone så har jag så gott som aldrig hört talas om någon som försökt sig på det.
.
Vi har den i många former, för den snåla studenten eller på den finaste restaurangen. Du hittar den så gott som överallt.
.
Ja, jag tänker på Pasta. Jag har provat att göra egen pasta. Det var inte alls så krångligt som jag tänkt mig.
.
.
.
Här ser man där jag bakat ut en fjärdedel av pastadegen och skurit i bitar. De andra klumparna står där bredvid. Om man letar efter en riktig workout så kan man göra pastadeg. Den ska knådas och slås och jag har nog aldrig varit med om en så hård deg förut.
.
.
.
Här syns färdig pasta, torkad och klar. Den är inte riktigt så hård som pasta man köper, men jag hoppas att det ska fungera ändå. Imorgon blir det ett test så ska vi se om den är ätlig eller ej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0