Nya människor




När vi var i kyrkan i Naha träffade vi några trevliga japanska barn. De var supergulliga. En av dem var till och med så gulliga att när vi höll på att gå så kom han springande efter oss med ett plastglas i handen. Han hade pressat en mandarin och gjort mandarinjuice till oss.

Jag förstod inte mycket av vad de sa. Men det är väl det som är speciellt bra med barn. Att man kan vara kompisar utan att förstå varandra. Men jag har lärt mig att man kan vara kompis med många utan att kunna prata med varandra. Det är riktigt kul. Som på hostellet som vi stannade på en vecka. De som jobbade och var där blev jag kompis med, till och med dem som jag inte kunde prata med. En kille till exempel, som bara kunde spanska och japanska. Jag kan väl typ några få ord på varje språk, så det gick ju. Typ pyttelite.

Det är coolt att resa. Jag gillar att möta nya människor. Alla är så olika.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0