Morgonglädje



När något oväntat händer på morgonen. Någonting mysigt, då kan man bli sådär särskilt glad.

Sömnen droppade sakta bort från mina ögon. Jag sträckte på mig och ställde mig upp. Det var lite kyligare än vanligt så jag satte på värmen i rummet. Bergen utanför fönstret såg lite vitare ut än vanligt. Var det frost? Skulle det kunna vara... är det... snö?

Bror låg fortfarande och sov men min mage kurrade, såg jag gick ut för att handla mat. Väl ute så tittade jag upp mot himlen och såg. Där var snöflingor som dansade i luften, små och söta snöflingor. Jag tyckte inte att det var särskilt kallt, men tydligen var det tillräckligt kallt för att det skulle snöa.

Flingorna samlades i min sjal som jag hade runt halsen. Jag plockade försiktigt upp några och tittade på de små bollarna. Jag log medans jag tittade upp mot solen genom snöflingorna.

En morgonpromenad, med snöflingor i luften. Alldeles idylliskt.

Kanske är ni trötta på snö och kyla hemma, men det var bara så mysigt när jag gick ut imorse. Nu lyser solen och det är klart, som om det aldrig hade snöat. Men jag har minnet kvar.




Kommentarer
Postat av: Linda

Hihi jag hörde något om att det har varit den längsta vintern med snö i år på väldigt länge... asså flest dagar då det har funnits snö :P så jo våren får gärna komma nu!



Vad finurlig du ser ut :P och blond!?!?!?

2011-03-03 @ 10:30:05
URL: http://burstintodust.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0