Sommarkänslor

När fingrarna är stela efter bad, knappar tangenterna i ett något saktare tempo än vanligt. Sommarbrisen drar i träden utanför och fåglarna kvittrar sin sång. Denna tiden som vi under årets mörkare tid längtat efter är äntligen kommen.
.
Löven susar, solen värmer och känslorna brusar upp i varje kroppsdel. Mänskorna på stan är inte bara människor längre. Vi visar glatt upp våra solbruna kroppar och ler så våra vita tänder verkligen visar kontrasten. Fräknarna blir lite synligare än vanligt och håret får en något ljusare ton.
.
Alla älskar vi denna härliga tiden, denna sommar med sol och bad och sena ljusa kvällar. Doften av blommor sprider sig och vattnet glittrar.
.
Vid sidan går en speciell. Värmen sprider sig ut till mina fingertoppar fast vi inte ens nuddar varandra. Brisen drar lite i håret och jag ler lite lätt. Du är speciell för mig. Den här stunden glömmer jag aldrig.

Kommentarer
Postat av: Linnéa

hej.

2011-07-02 @ 14:02:20
URL: http://linneakanske.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0