Hur man vet

Nar varmen stiger och luftfuktigheten ar mycket hogre an vad den nagonsin ar i sitt hemland. Nar man inte kan skriva de tre sista bokstaverna i alfabetet och nar folk pratar ett annat sprak. Nar manniskorna stoppar i sig massa mat och nar portionsstorlekarna pa restauranger stiger over den plats som man har i sin egen matsack.

Da vet man att man ar utomlands. Da vet man att Sverige ar langt borta.

Nar sakerna som man maste gora fran sitt vanliga liv stiger upp pa hog. Nar man egentligen borde prata med folk och erbjuda jobb. Nar man snart ska vara kokschef for ett helt lager och man knappt har planerat nagonting. Nar man blir lite extra irriterad pa familjemedlemmarna bara for att man varit med dem sa mycket pa sistone.

Da kan man njuta lite extra av sin sommar. Av att vara utomlands och att inte kunna gora det man maste. Bara gora massa onodiga saker som att njuta. Harliga stunder.

Som igar nar jag och tva kusiner cyklade till stranden. Tog en lang promenad. Lag en timme pa tva handdukar pa stranden i solen. gick tillbaka. Sedan cyklade jag och en av kusinerna in till stan och tittade runt. Jag hade bara en dollar med mig. Den tog slut nar vi gick in i choklad/ affaren. Sedan gick vi till nagra musikaffarer och en secondhandbutik. Utan pengar. Sedan cyklade vi tillbaka for det var dags att ata kvallsmat.

Ibland njuter man bara lite extra av sin tid. For att livet ar bra och sommaren ar har och solen branner pa huden. Mmmm.

Kommentarer
Postat av: Linnéa

min usa-cravings stiger. det e ditt fel. när du kommer hem kommer jag vara bitter och arg och allmänt dryg.



Fast jag tycker om dig ändå :)

2011-07-10 @ 10:23:38
URL: http://linneakanske.webblogg.se/
Postat av: Katja

Hihi, härligt att du njuter!! :) Låter som att du har det bra där borta, även om du är irriterad också ;)

2011-07-11 @ 17:28:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0