Tokyo

Att skriva när man är omotiverad är motiverande.

Själv i en lägenhet utanför Tokyo. Jag gillar läget, solen lyser in genom fönstret och min futon är undanstädad för dagen. Att äta med pinnar fungerar utmärkt men att läsa går inte lika lätt. Analfabet har jag blivit. Efter bara en vecka har jag redan hunnit samla på mig både bra och dåliga erfarenheter.

Värt att älska i japan:

Futon - säng på golvet, det bästa jag vet
Sushi - GOTT!!!
Onsen - Bad i ca 42-gradigt vatten, växla med kallt. Det vill säga väldigt skönt.
Key & Daria - Bästa couchsurfers att bo hos. Älskvärda!! <3
Drickautomater - Finns överallt till och med på smågator, alla olika drickor, alltid något nytt!


Inte lika värt att tycka om:
Salladsdricka - hade otur när jag valde frågetecken ur en drickautomat. Salladsdrickan = hemsk
Tokyo Metro & JR line - Tokyo har två tunnelbanesystem där det varken finns gemensam karta eller gemensamt betalsystem.


Sammanställning: Det är bra i Japan. Tjoho. :)

Kommentarer
Postat av: Linda

coolt att man kan välja "?" får man slumpdricka då? salladsdricka låter ish, fast kul :P jag vill smaka!

2011-01-26 @ 10:57:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0