Okinawa

Japans hawaii kallar de det. Dagen vi badade jag i det turkosa vattnet, nästa dag sa de att det var den kallaste dagen de haft.

Vi befinner oss i en stad, ett resesällskap på tre, hjälper till som voluntärarbetare på ett katt- och hundcafé/sjukhus/hotell. Allt i ett kan det verka som, men det är ganska trevligt. Vi går ut och går med hundarna, städar allas burar och ger dem mat. Cirka 40 katter och 10 hundar. Inte ett drömjobb men en vecka eller två blir bra! Mat och husrum får vi ju också!

Igår gick vi och åt på en yakitori-restaurang. (Yakitori = kebabliknade spett men mycket godare). Där träffade vi en man, Bror snackade mycket japanska med honom, han bjöd oss på juice och väldigt speciell sushi. Supermysigt var det och vi gick därifrån nöjda.

Okinawa på lågsäsong är nog väldigt annorlunda än högsäsong, men jag gillar det ändå. Drickautomaterna finns här också.

För att berätta något om vädret så spöregnade det igår, hela dagen. När vi var ute och gick med hundarna blev vi ganska blöta, men linne och byxor dög ändå utan att man behövde frysa. Jasmine och jag tappade bort Bror och sen gick vi vilse. Efter att ha irrat runt i någon timme eller mer så kände vi dock igen oss igen, hundarna var trötta och vi också.

Jag gillar Okinawa under lågsäsong också. Även om jag inte kan japanska.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0