Språkets utveckling

Om jag var du och du var jag, så skulle nog detta inlägg vara mycket finare och trevligare än vad det är.

Så kan det ju gå ibland när med föds med vissa fördelar och när en del människor utvecklar sina talanger och en del andra inte gör det. Men hur går det då för mig som inte är du utan som bara är jag?

Jag får väl lära mig att jag också är bra på ting (men att du kanske är lite bättre) men jag kan åtminstone säga att jag kanske har varit ett något så när intryck på dig, eller åtminstone stöttat dig. Eller åtminstone sett på när du utvecklats, och sen så kan jag glädja mig åt din glädje och förhoppningsvis fortfarande stå vid din sida.

Du är bra och det är inget mer med det. Förutom att det där ordet bra behöver utvecklats, betydligt, precis som du har gjort. Det du gjorde i början var bra. Liksom så, men jag förstår inte, språket verkar ha stått stilla?

Kommentarer
Postat av: L

hjärta!

2011-05-05 @ 14:12:15
URL: http://linneakanske.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0