När man är sjuk får man hemlängtan

Kompisar som bara finns. Någon som tar hand om en. Sådant längtar jag efter, speciellt när man är sjuk.

Borta i ett främmande land, det är kul, det är bra. Jobbet trivs jag med, och när man är ledig så går man ut på upptäcksfärd. Upptäcksfärd för att träffa nya människor, hitta på roliga grejer med, och bara ha det trevligt.

Men när man är sjuk och inte har energin att göra sådant, så är det inte lika kul. När man inte har energin att gå ut på äventyr utan bara sitter hemma med datorn i knät och läser allas statusar på facebook. Spännande, jättekul, ja, verkligen.

Då kan man få hemlängtan. Har man rätt till hemlängtan då? Även om allt är så bra som det faktiskt är här i det främmande landet. Även om det är så. Så längtar jag hem just nu till mamma, till mina vänner, till en soffa att bara sova medans någon annan är i rummet. Bara sådant där som man vill.

Istället låtsas man vara på topp på jobbet. Försöker, ska fixa. Ja, precis, inte jättespännande. Jag har hemlängtan.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0