Mörk himmel med ljus

Det är annorlunda att bo i en storstad. Att ha en egen lägenhet. Stjärnorna syns inte i natten. Tystnaden kommer inte med kvällen som den gör annars.

Men det finns så många sätt att träffa nya människor. Det finns så mycket möjligheter att utvecklas. Ändå är det inte många som tar dem. Grupper på facebook, couchsurfing, man kan träffa massa nya människor. Folk stannar en på metron och börjar prata med en. Man pratar med nya människor hela tiden. Det gillar jag. Det gillar jag väldigt mycket.

Jag har två personer som jag ska träffa. Gå på museum med en hoppas jag och dricka en varm choklad med en annan. Det är spännande att träffa människor som man inte känner. Kanske blir det en flopp, eller kanske blir vi bästa vänner.

Det är många som är ensamma, som är nya, som vill träffa nya vänner. Precis som jag. Det finns möjligheterna. Jag är inte ensam ute i skogen. Jag är ensam i en skog. Det betyder att jag inte är ensam länge till.

Jag är glad med detta. Även om det ibland är svårt så är jag glad. Även om det är svårt att skapa en helt ny vardag så är jag glad. Det blir bra till slut. Det blir bra till slut Kristalina. Också för dig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0