Tanken blev en dröm




Jag såg de där stora skivorna i affären. Gamla, som från en film. Gammal musik, lite fynd av vad som helst. Second hand, det fanns massa skit men det fanns nog också lite guld att hitta. Bara man letar.

Tanken om att jag har en spelare hemma fanns i mitt huvud. Kanske kunde jag köpa några skivor, prova dem hemma och börja en samling. Med gammal, bara min egen musik, som en riktig grej. En riktig samling av gamla skivor.

Så jag letade igenom lite grann. Hittade två stycken som verkade trevliga. Tänkte att jag går hem och provar. Jag ska bli en samlare, en sån där som lyssnar på gammal musik.

Så jag kom hem. Och jag upptäckte att den första skivan var böjd och smält. Så den fungerade inte. Så jag drog fram den andra, lite klassisk musik skulle det bli. Men spelaren fungerade inte. Jag tryckte på lite olika knappar, men fick det inte att fungera.

Där gick min tanke i kras. Men det var en trevlig tanke. En gullig liten önskning. Som inte finns längre. Men jag är glad ändå. Jag har två skivor som jag inte vet vad jag ska göra med. Kanske någon annan vill starta en samling.

Kommentarer
Postat av: L

hej och tummen upp. :)

2010-10-27 @ 21:33:02
URL: http://linneakanske.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0