TV om 2001

Helt otroligt ofattbart. Jag har sett flera tv-program om det, men ändå, man kan aldrig riktigt förstå det men ändå blir man så rörd.

11 september 2001, det var säkert många mer som såg på tv4 ikväll. Det handlade om två poliser som blev fastklämda under world trade center. En sådan kamp, sådant mod de hade med sig hela tiden. Detta är ändå bara iscensatt och av skådespelare, men tänk hur det var på riktigt. (SPOILER) Dessa två poliser klarade sig i slutet. Men jag vet att det bara är på film, och det var säkert många, många som låg och väntade utan att bli räddade. 20 st blev räddade och det var ca 2900 som dog. Ofattbart.

Känslorna som väcks när detta visas, det är inte bara en film, för det hände faktiskt på riktigt. Jag minns den dagen, visst var jag liten, men jag minns.

Vad står det i historieböckerna om 200 år? Ännu ett krig? Finns känslorna fortfarande kvar?

En annan fråga är om världen ens kommer finnas då, när man nu ser på alla naturkatastrofer som sker alltmer ofta. Tsunami i Thailand, jordbävning i Haiti, jordbävning i Chile, för att bara nämna några. Kommer vi ens finnas kvar?

Alla borde ställa sig frågan om hur vi egentligen tror, för jag tror att sådana val är viktiga. Man vet aldrig när något händer.

Man kan inte gå omkring och vara orolig hela tiden, det är inte det jag säger, men man borde åtminstone ställa frågan till sig själv, och ha en åsikt. Inte för att jag säger det, men för var och en själv.

Kommentarer
Postat av: Jasmine

Jag valde att inte se filmen, även om jag gärna hade sett den. När jag ser människor lida, mår jag fuktansvärt dåligt. Jag tycker det var synd att förstöra en bra lördag med att gå och lägga mig och vara helt förstörd...



Kram

2010-03-08 @ 12:30:43
URL: http://rosanatt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0