Hejdå Linus

Ibland måste man ta steg i livet som man inte vill. Livet går vidare, saker förändras.

Idag flyttade Linus från internatet, tillbaka till Finland. Vem vet när jag kommer träffa honom igen, om jag kommer träffa honom. Livet går skilda vägar, man växer upp, skiljs från sina vänner. Det påminner mig om föräldrar som säger:
"Åh, nämen, hennes förälder var jag bästa kompis med för femtio år sen, undrar vad hon gör nu".
Som att när kontakten försvinner så pratar man inte på femtio år. Men jag hoppas inte det blir så. Det är bara så sorgligt att säga hejdå till vänner, livet går vidare, vem vet vad som händer härnäst, vi måste hålla ögonen öppna och med förväntan i blicken. Vi måste våga, hoppas, leva vidare. För varje dag är en ny utmaning och en ny möjlighet för något extraordinärt.

Linus, jag hoppas du får det bra i Finland. Glöm inte bort oss här i Sverige, vi finns fortfarande kvar. Åtminstone tills vi flyttar utomlands och alla liv går skilda vägar. Jag saknar dig, tack för att du varit en så bra vän. <3

Hejdå Linus.
















Linus.
Linus.
Linus.












Kommentarer
Postat av: Jasmine

Det är hemskt att skiljas från sina vänner - speciellt när man tappar kontakten helt.



Kram

2010-03-22 @ 10:11:55
URL: http://rosanatt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0