Bygga relationer med mamman 100706

Efter att ha börjat dagen med praktiskt taget ingenting – gått runt på gården, läst I solskenet och rensat datorn – kollat barnen några minuter, någon kvart så körde pappan och visade mig var det fanns ett café med gratis internet.

 

Jag försökte minnas vägen för att sedan kunna cykla dit själv. När vi sedan kom tillbaka fanns det inget att göra, barnen sov middag. Så jag frågade pappan när jag behövdes – först 3½ h senare. Så jag cyklade direkt ner ill cafeét. Lemonade verte – limejuice med rosa socker på kanten av glaset beställde jag av en snygg ”garcon” och tog upp min dator på bordet.

 

Att vara någon annanstans än med familjen sen jag först träffade var faktiskt riktigt skönt. Snackade med Linda på skype, bara jag som snackade för jag hörde henne inte – hon skrev. Härligt att få berätta och prata med någon man känner sig trygg med, inte behöva bry sig lika mycket om vilket intryck man ger.

 

Jag skrev mail efter mail med allt för mycket tankar i huvudet så jag vet inte hur vettigt det blev. Men några nära och kära fick i alla fall höra att jag lever.

 

Sen på kvällen efter att pappan åkt tillbaka till Paris för att jobba så kollade jag barnen, var med och badade dem, och hjälpte till att lägga dem. När sonen ville att jag skulle hjälpa honom med krämen (han har utslag) hellre än mamma så kunde jag inte hjälpa att le lite. Det värmer när man får bekräftelse om att man är omtyckt.

 

Efter att barnen somnat var jag och mamman kvar i köket. När vi städat upp var kl 21 och det fanns inte mycket att göra så jag tänkte gå till mitt rum – mamman hade sagt att jag fick göra vad jag vill. Hon sa att jag fick gärna stanna – jag såg på henne att hon inte ville vara ensam så vi började prata lite – om graviditet, släkt, huset, havet, stranden. Det var bra att bara prata lite strunt, för att bygga en vänskap, inte bara anställning. För detta ska inte vara en anställning överhuvudtaget utan en hjälp, en vän till familjen.

 

Det är lite svårt med barnen när de inte vill följa med eller göra något, men mamman sa att då måste jag bara hitta på något annat som gör att de vill till det rummet eller göra det som de ska. Et litet problem uppstod med gasspisen, när jag vred av åt fel håll – men jag hoppas det är ok.

 

DAGENS ORD:

Tu viens? – kommer du?

Que´st-ce que ty fait?  - Vad gör du?

Réparer – mark (<-- engelska) – jag fattar inte ordet betyder, men ändå.

 


Kommentarer
Postat av: linnea

har du mer än en relation med henne? ;)

2010-07-10 @ 11:35:46
URL: http://linneakanske.webblogg.se/
Postat av: Anonym

har du mer än en relation med henne? ;)

2010-07-10 @ 12:18:58
URL: http://linneakanske.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0