Lördag lunch

I helgen har det blivit mycket mat. Men det är inte över ännu. En måltid kvar. Detta var gårdagens lunch. Sju spenatpajer, Sju skålar bulgursallad, 45 frallor samt fem morotskakor.



Mycket jobb och slit, men absolut värt det för alla glada ansikten och uppskattning som jag sedan fick.
-"Kan jag få receptet?"
Ett sätt att tacka för maten, visa att man verkligen tyckte om det, även om man sen aldrig får receptet.

Det händer att jag umgås med människor, men känner att precis detta har hänt förut. Jag blir trött på allas dåliga humor, deras problem, hur man gör småsaker till så stora saker och gör det om och om igen. Jag vill prata om saker som betyder något, lära känna folk bättre, inte bara lyssna på äcklig humor och skratta åt ett dåligt skämt.

Komedi kan vara roligt, men när det blir för mycket och absolut inte har någon mening längre, då tycker jag inte om det längre. Jag vill prata om något vettigt. Men sen har jag det problemet att jag inte vet hur jag ska leda in till ett sådant ämne. Jag har också problem.

Kommentarer
Postat av: Jasmine

Att sitta och lyssna på en massa gojja är inte alltid uppskattat... =/

2010-01-25 @ 19:13:03
URL: http://rosanatt.blogg.se/
Postat av: katja

Tack kristalina för den goda maten du gjorde :D

2010-02-06 @ 17:00:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0