Den mörka ängeln - Mari Jungstedt

Jag har läst en bok av Mari Jungstedt. Jag tyckte om den. Nu måste jag ta mig till biblioteket igen för att låna en ny!

http://www.bokia.se/jackets/large/27/9789174290127.jpg

Om man tycker om kriminalromaner, eller deckare så är den riktigt bra. Jag har själv aldrig läst en kriminalroman förut, men gillade den här oerhört mycket. Förut har jag läst böcker, som jag bara vill komma till slutet av, jag vill bara vara klar med den, veta vad som händer, utan att jag egentligen njuter av tiden jag läser den.

Men med "den mörka ängeln" njöt jag varje mening. Den var bra skriven, och varje detalj var betydelsefull. Jag hade svårt att hänga med i början, eftersom de olika korta kapitlen var olika personers synvinklar. Det var svårt att veta vem det handlade om i början. Men när man sedan kom in i den, då var den bara bra, hela vägen till sista meningen.

Man får tänka, man måste tänka, för att hänga med. Man får inte alltid namnet på personen det handlar om, då måste man fundera ut det själv. Händelserna utspelar sig på Gotland, själv har jag aldrig varit där. Efter några mord på Gotland borde man kanske inte få lust att åka dit, men det är inte på riktigt, och jag har lite lust att åka dit nu faktiskt, när det blir varmt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0