Annorlunda nyårsfirande

 

Vid niotiden på torsdagskvällen samlades ett 40-tal ungdomar för att fira nyår där det bjöds det på nyårsfika och julmust. Vi samlades för att umgås och ha det trevligt. När det närmade sig tolvslaget drog vi oss ner mot den närliggande sjön, där några hade sågat upp en isvak. Först sköts det upp fyrverkerier och precis vid tolvslaget var det cirka 15 stycken som hoppade i sjön.

 

Foto:Kristoffer Sandström

Målet var att vara under vattnet vid tolvslaget. Spänningen höjdes och kläderna togs av någon minut i tolv. Så stod vi där med filtar runt omkring oss, beredda att hoppa ner i vattnet. När tiden var inne räknade vi ner i kör. Tio – Nio – Åtta… Vattnet glittrade i kylan och hjärtat började slå snabbare - Sju – sex – fem… Så sprang vi mot vattnet – fyra – tre – två – så hoppade vi ner i det kalla. Det gällde att doppa sig snabbt och häva sig upp på den kalla isen. Adrenalinet pumpade i kroppen och kylan tryckte på så det var stressigt att klä på sig. Mina fingrar och tår kändes som klumpar så jag bad om hjälp med att dra upp dragkedjorna på skorna. Handduken var svept runt mig och jag tryckte den mot huvudet för att torka det kalla håret och värma skallen.

Man kunde värma sig vid elden och det bildades en cirkel där folk hoppade runt, upp och ner för att värma sig. Det var tredje året i rad som denna alkoholfria tillställning anordnades. Om inget annat kommer i vägen så blir det också nästa nyår, vilket i alla fall jag ser fram emot!


Kommentarer
Postat av: Jasmine

Låter verkligen häftigt!

2010-01-07 @ 19:59:12
URL: http://rosanatt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0