Syster 18 år

Linnéa min systerkusin. I våran packsäck finns det många år tillsammans. Många minnen, många skratt, några tårar. Idag fyller du arton år. En stor flicka, men för mig är du alltid en lillasyster. Min familj, din familj, jag finns alltid här för dig. Även om vi är olika så gillar jag dig, även om vi är långt ifrån varandra, även om vi inte pratar så ofta så gillar jag dig.





Grattis på artonårsdagen flicka! Du satt i min fåtölj. Jag satt i min säng. Vad vill du göra? Jag vet inte, vad vill du göra?

Vadå? Även om vi satt och undrade vad vi skulle göra för det mesta så var det ändå bäst ändå. Födelsedagar, resor, tråk, häng, springa, träna, promenad, raggning, prata i telefon, en kram, dela rum i tre månader, bara vara, plugga, lyssna på varandras musik, låta dig vara i fred, städa rum, laga mat, bråka, tycka om, allt.

Min Linnéa fyller arton år idag. Om dig tycker jag. För övrigt så finns det så mycket kvar. Det vi vet är det som har hänt, snart är framtiden här och den vill jag ännu mera dela med dig.

Minns du när jag målade med färgen som luktade bajs? Värre än bajs, i hela ditt rum. Det minns jag. Din clown-näsa på min näsa. Med mera. Jag saknar dig. Men snart får jag ge dig en gratulationskram, eller två, eller tre, eller flera.

Fjortislove forever. Eller inte. Grattis flicka! Grattis kvinna! Arton år.

Kommentarer
Postat av: L

det e rätt coolt ändå hur vi växt upp med varandra men ändå blivit så olika. och att vi trots det funkar så bra ihop :)

TACK, tack tack tack tack tack! :)

2010-12-18 @ 10:47:17
URL: http://linneakanske.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0