Jag bor på en öde ö

Jag bor på en öde ö. Men jag är inte ensam. Jag ler mot en okänd främling, men han ler inte tillbaka. Jag går gatan fram, men den tar inte slut. Jag ser glädjen, men jag når den inte.

Människa, du är nära. Människa, du är långt bort. Människa, slutet är nära. Människa, slutet är långt bort. Håll mig i handen, släpp mig fri. Skratta en gång, släpp loss en tår. Titta där, se mig i ögonen. Öppna en bok, läs den inte.

Var är hon. Hon är här. Hon är där. Hon är långt bort. Var är han. Han är här. Han är där. Han är långt bort. Ropa på mamma, kanske hon hör dig. Se på stjärnorna, du ser alltid dem samma.

Ta mig till fastlandet, till dig min ofrämling. Gläds åt närheten som du vill ha den. Släpp dina tårar, släpp dina skratt. Puttas inte, se mig i ögonen utan att titta bort. Läs min bok, ropa inte, viska. Du är nära, stjärnorna är långt bort.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0