Ingen dikt

När solen skiner och tiden stannar är livet som bäst.
När jag säger något och du ler då är livet som bäst.
När vi pratar om viktiga saker då är livet som bäst.
När jag har cyklat och simmat då är livet som bäst.

När du är borta och tiden stannar är livet inte lika bra.
När ingen lyssnar på vad jag säger är livet inte lika bra.
När man sitter ensam på sitt rum så är livet inte lika bra.
När jag stirrar ut över sjön ensam så är livet inte lika bra.

Jag saknar dig.
Jag saknar dig.
Jag saknar dig.
Jag saknar dig.

Men man kan träffa nya människor.
Men man kan bara hoppa och skutta ändå.
Men man kan rapa högt utan att någon hör.
Men man kan skratta åt sina miner i spegeln.

Så nu går jag och träffar någon ny.
Så nu går jag och tittar ut över sjön.
Så nu går jag och hoppar och skuttar.
Så nu går jag och njuter resten av livet.

Hejdå.
Hejdå.
Hejdå.
Hejdå!

Kommentarer
Postat av: Jasmine

Jag gillar texten! Den är specieill; enkel, men med alla möjliga känslor. Bra.



Bakgrunden är fin.

Kram

2010-04-25 @ 19:42:16
URL: http://rosanatt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0