Te med mjölk och socker

Efter en jobbig dag. Tänker jag ändå på några leenden.

-"Hej snygging", sa Gunnar.
Riktigt glad blev jag, för han har inte sagt det sen olyckan, han tänkte inte på något när han sa det, jag såg att han sa det av vana. Men ändå, det betyder för den som tänker på det, det betyder för mig.

En härlig ömhet sprider sig i ryggen. Massage har jag fått, instruerat själv, det var precis vad jag behövde. Den hög med knutar som är bakom mig, den har jag lämnat där, för att jag inte vill ta itu med det på en gång. Då samlas det på hög.

Ett ansikte på kvällen, det är sanningen. Det är här man gråter eller ler, man tar av sig masken man haft hela dagen, sammanfattar dagens händelser och ger en suck, av glädje eller av sorg.

Några få ord, ett litet leende, kan förändra känslor. Det tog inte mycket av någon att säga något, även om den sagt det många gånger förr, så det känns bra.

Ikväll ler jag och släpper in omgivningen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0