Oändliga universum

Det är ett hav av människor. Men varje enskild är som ett oändligt universum. Jag tittar på ansikte efter ansikte, alla olika stilar, alla olika sätt att gå, alla olika uttryck. Innanför alla blickar, där finns något, jag kommer aldrig veta vad. Jag ger varje person någon sekund, sedan kanske jag aldrig ser dem någonsin igen. Kanske träffar jag på någon någonstans någon gång. Men vem och var och när och hur kan jag inte veta.

Jag kan stå här och titta i timmar. Jag kan stå här och le, titta och njuta, förundrad övera alla olika ansikten och människor, alla olika universum. Varenda en är lika mycket människa som jag, de har alla tankar, ett liv bortom vad jag kan veta om. Alla jag överallt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0