Nu

Så det är tankarna som ger känslorna.

Vaknar, vänder mig om i sängen. Somnar om.
Vaknar. Lägger huvudet på den andra kudden, Somnar om.
Vaknar. Drar upp täcket så det inte täcker fötterna. Somnar om.
Vaknar. Vrider kroppen årt andra hållet. Somnar om.
Vaknar. Somnar om.
Vaknar, Somnar om.

Jag funderar på vad som kan vara mitt problem. Alldeles för många möjliga alternativ poppar upp. Det blir kaos. Var det valet fel? Skulle jag göra så istället? Vad hade hänt om jag agerade annorlunda? Hur blir det om jag gör det där nu?

-"Vad tänker du på när du tänker?"
-"Vad tänker du på som gör dig ledsen?"

Det finns en väg ut. Att ta emot lugnet. Lyssna på tystnaden bakom allt ljud. Men svaret finns inom en själv. Om vi gör det nu eller en annan gång, det är upp till oss själva, Men jag väljer att njuta nu. Jag vill inte hitta livet precis innan jag dör. Jag väljer att leva nu. Inte i framtiden, inte i det förgångna, utan nu, i stunden. Det är det enda som egentligen finns.

Lev livet fullt ut. Njut av det, för det är nu det händer.

Kommentarer
Postat av: lns

^^ måste säga att det här var riktigt bra! asså du sa sådana saker som jag typ har tänkt att skriva om också XDD peace.

2009-09-16 @ 22:51:33
Postat av: Brownbear

Asså Kris! Jag gillar verkligen att läsa dina texter! även fast du kan va lite emo ibland (haha, obs. skämtar!) så tycker jag verkligen om dom, automatiskt så börjar jag komma in i en annan värld där jag tänker mer än någonsin, känns skönt på ngt sätt, alltså att kunna koppla bort en stund och bara ta det lugnt! keep it up! :) cya soon

2009-09-17 @ 22:13:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0