Hjul igen

Longboard till Rimbo. Jag sparkar mig fram på ovana ben. Efter några kilometer kommer vi till en backe.
-"Jag tror inte jag vågar åka här Linnéa!"
-"Gör inte det i så fall!"
En bil kommer bakifrån och jag bestämmer mig för att vänta på att den ska åka förbi och sen försöka åka en liten bit ned för backen i alla fall. Jag svänger lite fram och tillbaka i backen, farten ökar lite. Jag känner att det börjar vingla lite, jag hinner tänka att jag ska hoppa av innan jag får alldeles för mycket fart. Innan jag vet ordet av så hör och känner jag 'DONK' i huvudet. Jag ligger på backen. Jag hade redan hunnit få för mycket fart.
-"Jag är SÅ dum i huvudet, jag ska alltid försöka för mycket!"

När jag sedan hinner ikapp Linnéa så har jag hunnit få en stor bula på huvudet. Det är lite svårt att få fram orden i två minuter, jag är lite skakad, hon kan inte sluta fråga vad som hänt. Men sedan fortsätter vi, jag med bula i huvudet, lite saktare, till rimbo. Sedan hem.

-"Jag ska hålla mig till bollsporter!"
Jag ska alltid försöka för mycket, men jag vill så gärna, det är kul. Jag kommer inte hålla mig till bollsporter, det andra är så kul och utmanande.

Hjulen är olycksbådande, eller så är mitt ego helt enkelt för stort.

Kommentarer
Postat av: Fool

Vi verkar båda vara konstant drabbade av otur. Du får sluta skada dig, jag blir orolig.

2009-09-11 @ 20:14:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0