Grönt gräs

Man väntar på att något ska hända.

Jag har en vilja. Jag har tänkt en del saker som jag vill göra, men de händer inte. Jag tänker på saker, saker som hänt, som kommer hända. Hur allting påverkar mig, mina val, hur jag spenderar min tid. Ändå känns det som att ingenting spelar någon roll i det stora hela.

Något som jag borde göra, något jag vill göra, jag påbörjar det, men vågar inte avsluta det. Jag är för rädd för vad som kommer hända sen. När jag har avslutat det, undrar jag om det kommer finnas något kvar.

Det gäller att spendera tiden väl. Det har jag inget problem med. Förutom att jag undrar vad väl betyder. Jag vill njuta, men vad jag än gör, så tröttnar jag, jag njuter inte längre.

Kommentarer
Postat av: Fool

Jag anser att ett gammalt ordspråk passar in; du märker först hur värdefullt det var när du förlorar det.. Men.. Vi gör det ändå, just av det skälet..

2009-09-11 @ 20:33:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0