Fortfarande där

Ilskan bubblar inom mig. Jag vet inte vad jag ska göra åt det. Mina idéer har tagit slut. Jag fortsätter sparka benet i Saralie.
-"Vad ska jag göra?"
-"Jag vet inte, ligg på sängen och hoppa upp och ner, dampa loss".
Jag ligger på sängen, armarna flyger runtomkring, världen är en suddig dimma. Kroppen blir trött. Men det hjälper inte. Jag ritar av ett löv på bildlektionen. Jag sitter tyst hela lektionen, för jag är arg. Jag har inget att säga till någon. Allt jag kan göra är att bita ihop. Det hjälper inte att bita ihop, ilskan kommer tillbaka. Förresten borde jag inte bita ihop, för då slutar käkleden att läka. Usch och fy vad sur jag blir! Jag kan inte göra någonting. Jag vet inte vad jag ska ta mig till. Mina ögon har inget liv, jag känner mig instängd. Jag är trött på att leta efter var jag ska vända mig, trött på att göra någonting överhuvudtaget.

Men jag är ändå arg. Lugn i brist på något annat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0