Fönster

Jag undrar vad som händer om man ersätter allt med ingenting. Bara ibland. Det kan bli ganska intressant. Men ändå tråkigt, och därför föredrar jag mera. Jag ersätter hellre allt med något annat.

Jag bakade en kladdkaka och lät den svalna. Jag smakade, tog ett steg bakåt och sa:
-"Det var gott".

Vardagen kan uppskattas. Men vardagen behöver hjälp från annorlunda ting för att göra den intressant. Man kan inte uppskatta vardagen om man bara har vardagen hela tiden. Det tycker jag är intressant. Man ser inte verkligheten genom ett fönster, den är åtminstone lite annorlunda än så som vi ser på den. Därför behöver vi prova på nya saker, försöka att se världen från en annan synvinkel. Därför utvecklas vi ständigt. För att vi gör nya saker. För att komma ur bubblan och se hur världen egentligen ser ut. Utanför fönstret. Eller åtminstone ett steg närmare, mot ett mindre nersmutsat fönster.

Man kan fortsätta putsa, det blir renare, men det blir aldrig perfekt. Det måste vi inse, men vi måste också vara glada för att det blir renare.


Kommentarer
Postat av: lns

DUDE PERFECT... i really liked this. good work!

2009-09-27 @ 22:59:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0