Skratta med dem

Utan mig är jag ingenting.
Utan dig är jag ingenting.
Utan dem är jag ingenting.

Om man tänker sig att man skulle leva sitt liv helt ensam, man hade lärt sig alla överlevnadstekniker, undrar jag hur man skulle klara av att vara ensam. Jag undrar hur man skulle må psykiskt. Jag undrar vad man skulle göra med sin tid.

Jag vill inte veta. Jag vill förundras av alla människor runt omkring mig. Jag vill le för alla olikheter. Jag vill undra hur en annan persons liv ser ut. Jag vill veta varför du mår som du mår. Jag vill undra vad du tänker på. Jag vill se ditt ansikte. Jag vill se in i dina ögon. Jag vill säga något så du skrattar. Jag vill skratta åt ditt skratt. Jag vill fundera på hur många människor det finns.

Gemenskap är ett av de bästa ord som finns, utan det är jag ensam, ensam vill jag inte vara.

Kommentarer
Postat av: Ermias

Du kommer aldrig kunna vara ensam, cause you know... I'll always be around ;)

2009-10-02 @ 23:29:57
Postat av: lns

this was a good one too, awesome.

2009-10-04 @ 09:32:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0