Plums

Jag kan sitta med ögonen stängda.
Jag kan drömma mig bort.
Jag vill sitta med ögonen stängda.
Jag vill drömma mig bort.

Det är så skönt att vara någon annanstans ibland.
Det är så skönt att du är här med mig.
Jag kan prata med dig ansikte mot ansikte.
Jag kan inte sträcka ut min hand för att nudda dig.
Du är på andra sidan jordklotet.
Du är så alldeles långt borta.
Ändå är du här framför mig.
Ändå känns du så nära.
Eller så är det jag som är hos dig.
Eller så är ingen av oss där vi tror.

Du finns i verkligheten. Jag undrar om detta är verkligheten. För du är inte här. För jag är inte där.

Om jag ska leva i verkligheten. Är faktumet att jag pratar med dig fel. För jag är i verkligheten och du är inte här. Var har verkligheten tagit vägen, och hur kan verkligheten slippa undan utan att man märker det. Jag vill leva i verkligheten. Jag vill finnas till och göra riktiga saker. Jag måste bara veta. Jag måste bara lära mig. Jag måste bara kunna skilja på. Vad som är verklighet. Vad som är på riktigt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0