Hörs du Finns du

-"Vad vill du göra?"
-"Jag vet inte, vad vill du göra?"
-"Jag vet inte."
Känner du igen dig? Jag har hört den alldeles för många gånger. Kan inte någon vara stark, vara lite bestämd och bry sig om något vettigt.

Jag drar iväg med något, bara för att något ska hända. Jag vill inte att allt ska stå still. Jag vill göra en förändring. Jag vill att något ska hända. Förlåt om jag gör något som gör att din vardag förändras lite grann. En detalj som egentligen inte betyder något. Tänk bara att någon annan blir gladare.

Jag är egoistisk, jag talar om vad jag vill. Ingen vill något annat. Världen är likgiltig. Om man vill något, så får man stå upp för det man tycker. Det har jag lärt mig, om man inte gör något, då händer inget. Det är så världen fungerar. En värld med lite små konflikter är bättre än en likgiltig värld. Där ingen bryr sig om något och bara hänger med strömmen. Är det ingen som vill göra något åt det?

Förlåt. Jag glömde att jag bor i Sverige. Likgiltighetens land, där ingen vill sticka ut, ingen vill bli sedd.

Men höj rösten, våga säga till, gör din åsikt hörd. Om det så bara är om vilken läsk du vill ha.

 


Kommentarer
Postat av: Linnéa

Mkt fin design! så fina färger. ov, jag gillar! :D

inlägget oxå :) du e bra, bra, bra!

2009-10-28 @ 15:22:48
URL: http://linneakanske.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0