Smittorisk

Att göra något för andra.
Det är sann glädje.
Man kan arbeta, man kan spendera tid, man kan springa hit och dit, men det är ändå inte den känslan, som om man bara skulle gjort det för en själv. Glädjen att få ge det, känslan, man vet att någon blir glad. Senare.

Jag lever för att du ska le. Jag vill att du ska vara glad. Om jag vore den enda som var glad, skulle jag inte vara glad särskilt länge, för glädje är det mest smittsamma.

När man inte är på topp, när det känns som man är ensam i mörkret, eller man delar med sig av sina bekymmer, så behövs det något som gör en glad. Glädjen måste börja någonstans. Om alla är negativa så blir det svårt. Men ingenting är omöjligt.

Så gör någon glad, spendera tiden på andra, de som betyder något för dig. För då blir du också glad.

Jag är i varje fall glad, för jag har fixat hela dagen med förberedelser till Katjas överraskningsfödelsedagskväll. Hon blev glad, jag blev glad, det känns bra nu. Jag tycker mer om när andra fyller år. Då utsätts man inte för risken att födelsedagen inte blir "så bra som man hade tänkt sig". Man är helt enkelt med och jobbar för att någon annan ska få det bra.

Det känns bra, för om du är glad, så är jag glad.

Kommentarer
Postat av: Katja

Tack Kristalina för att du sprang upp och ner och hit och dit för att du ville göra mig glad :D Och jag håller med dig i det du skrev ^^

2009-10-14 @ 18:56:00
Postat av: lns

asså ni två katja och kristalina... hur orkar ni? alltid med o ordna roliga födisparty :) peace.

2009-10-15 @ 21:39:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0