Avslappnad

Att känna värmen i kroppen. Huvudet börjar snurra, det sticker i skinnet.
Det kalla vattnet sköljer över hela kroppen. Jag sitter på bänken och låter vattnet rinna över ryggen. Världen gungar, tankarna kommer inte, livet är bara en känsla av varmt och kallt.
Sedan bär det in i värmen igen, som inte känns så varm längre eftersom kroppen har kylts ner några grader. Jag ligger på bänken, hör de två andra som sitter och pratar, men lyssnar inte, för tankarna är borta. Mina känslor dunkar från vägg till vägg inuti mig, men ingenting kommer ut, världen snurrar, kroppen slappnar av.

En avslutande dusch, sedan kryper jag in under täcket och ser upp i mörkret. Jag är ett steg längre bort ifrån världen, jag fick känna värme och kyla.

Tankarna har inte ord.


Kommentarer
Postat av: lns

man this is nice feeling!

2009-10-08 @ 17:13:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0